بنر آموزش مبحث نهم

این پست ویدئویی امروز مربوط به مبحث 9 از سری مباحث مقررات ملی ساختمان، از کلاس های آزمون نظام مهندسی موسسه آموزشی روبون است که قسمت اول این دوره بصورت رایگان در اختیار شما مهندسان عزیز قرار گرفته است.

آموزش مبحث نهم مقررات ملی ساختمان

 

 

…:::: حتما ببینید : نام گذاری شرایط محیطی از دیدگاه دوام بتن (مبحث9) [ویدئو] ::::…

 

خلاصه مبحث نهم ویرایش جدید مقررات ملی ساختمان

مقدمه مبحث

توسعه مداوم طرحهاي عمراني و حجم بزرگ سرمايه هاي دولتي و خصوصي كه هر ساله در كشور صرف انجام عمليات ساختماني ميشود اهميت تدوين، بروزرساني و ترويج مقررات ملّي ساختمان را آشكار ميسازد. با توجه به اهتمام جدي دفتر امور مقررات ملّي ساختمان جهت بازنگري و بروز نمودن مباحث، كميته مبحث نهم بعد از تدوين آخرين ويرايش مبحث در سال ،1388 از سال 1391 مجدداً ارزيابي و بازنگري مطالب را آغاز نمود كه خوشبختانه در خردادماه 92 پيشنويس ويرايش جديد اين مبحث آماده شد و در معرض نظرخواهي صاحبنظران و مهندسان قرار گرفت. در اين ويرايش نسبت به چاپ قبلي اقدامات زير انجام شده است:

  1. ويرايش جديد مشتمل بر دو بخش، كه بخش اول با عنوان «مفاهيم كلي و مشخصات مصالح» در دوازده فصل و بخش دوم با عنوان «اصول تحليل و طراحي» نيز در دوازده فصل منظور شده است.
  2. اصلاح برخي اشكالات و رفع ابهامات موجود در فصول مختلف.
  3. در بخش اول با اصلاح برخي فصول قبلي، چهار فصل جديد با عناوين پايايي (دوام) بتن و ميلگردهاي فولادي، اجراي بتن در شرايط غيرمتعارف، بتنهاي ويژه و ارزيابي و كنترل كيفيت و بازرسي بتن و مطالح مصرفي تدوين و ارائه گرديده است.
  4. در بخش دوم كه در قالب 12 فصل ارائه شده ضمن ارائه روشها و مباني طراحي، به دليل افزودن موضوع بتنهاي توانمند، اصلاحاتي در فصول مختلف صورت گرفته به طوري كه روشهاي ارائه شده براي بتنهاي معمولي و توانمند قابل استفاده باشد.
  5. با توجه به اهميت و توسعه استفاده از بتن پيش تنيده در پروژههاي مختلف ساختماني از جمله صفحات پوشش، آخرين فصل بخش دوم به معرفي محدوديتهاي طراحي و اجرايي اعضاي بتن پيش تنيده پرداخته است.

اميد است با توجه به تلاش صورت گرفته، محققان و مهندسان با ارزيابي و بكارگيري اين مبحث، هر نوع نظرات اصلاحي و تكميلي را جهت بررسي و اعمال در ويرايش بعدي در اختيار اين كميته قرار دهند.
كميته تخصصي مبحث نهم مقررات ملّي ساختمان

 مطالب مرتبط:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها