,

آموزش مبحث 7 مقررات ملی ساختمان ویرایش جدید

بنر آموزش مبحث 7 مقررات ملی ساختمان ویرایش جدید

در این پست از آرشیو فیلم های آموزشی نظام مهندسی به آموزش نکات مهم مبحث 7 مقررات ملی ساختمان، بخش ساختمان سازی گسترده یا انبوه سازی و بحث پیدا کردن تعداد گمانه، در آزمون نظام مهندسی پرداختیم و در انتها امکان دانلود کتاب مبحث 7 بصورت PDF را برای شما قرار دادیم. این آموزش توسط موسسه آموزشی روبون، ارائه دهنده جامع ترین کلیدواژه آزمون نظام مهندسی (پاسخ یاب روبون) تهیه شده است.

ویدیو آموزشی مبحث 7 مقررات ملی ساختمان:

  • آموزش نکات ساختمان سازی گسترده یا انبوه سازی

این ویدئو آموزشی جدید آموزش نکات ساختمان سازی گسترده یا انبوه سازی مربوط به مبحث هفتم از مباحث مقررات ملی ساختمان ساختمان میباشد.

 

 

  • پیدا کردن گمانه

در این ویدئو آموزشی قدیمی پیدا کردن گمانه مربوط به مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان را به شما آموزش می‌دهیم.

 

بنر خرید کلید واژه نظام مهندسی

مقدمه و خلاصه مبحث 7 مقررات ملی ساختمان

مبحث هفتم مقررات ملّي ساختمان «پي و پي سازي» براي اولين بار در مرداد ماه 1369 منتشر شد. از آنجا كه اساساً موضوع مهندسي ژئوتكنيك به علت پيچيدگيها و عدم شناسايي‌هايي كه در زمين موجود است، مانند ساير گرايش‌هاي مهندسي عمران در چارچوب آييننامه و مقررات به راحتي نميگنجد، متن اوليه اين مبحث مختصر و در حد بيان تعاريف كلي عنوان شده بود. در ويرايش بعدي كه در سال 1388 منتشر شد، عليرغم گسترش قابل توجه مطالب نسبت به ويرايش قبلي، اما اعداد و ارقام محدوده‌هاي طراحي مانند ضرايب اطمينان و حدود مجاز بهره‌برداري ارائه نگرديد. با توجه به پيشرفت‌هايي كه در اين گرايش مهندسي پيش آمده، اعتقاد اعضا كميته بر آن بوده است كه لازم است اعداد و ارقام مورد نياز طراحان را تا حد بيشتري مطرح نمود و لذا ويرايش حاضر با گسترش نسبتاً وسيعي در مقايسه با متن قبلي روبروست كه اميد است مورد استفاده مهندسان قرار گيرد.
حرفه مهندسي ژئوتكنيك به علت آنكه تكيه بر آزمايش‌هاي صحرايي و آزمايشگاهي متعدد دارد و تغييرات قابل ملاحظه‌اي در خصوصيات خاك‌ها وجود دارد فضاي حاكم بر مبحث اين تخصص از ساير مباحث مقررات ملّي ساختمان كمي متفاوت باشد. در اين مبحث به قضاوت مهندسي از تفسير مشاهدات و نتايج آزمايش‌ها تكيه بيشتري ميشود و در اين ارتباط هم تجربه مهندسي نقش اساسي‌تري به عهده ميگيرد و هم مسئوليت مهندس افزايش مييابد.
زمينه اصلي ويرايش جديد، طراحي براساس حالات حدي است و در آن عمدتاً به حالات حدي نهايي و بهره‌برداري پرداخته شده است. اين دو حالت حدي علاوه بر آنكه با مفاهيم علمي و عملي ژئوتكنيك هماهنگي خوبي دارد، امروزه در بيشتر گرايش‌هاي مهندسي عمران مطرح شده و مورد استفاده قرار ميگيرد. اما از آنجا كه در عرف فعلي مهندسي كشور، طراحي پي‌ها و ديوارها عمدتاً با روش تنش‌هاي مجاز صورت ميگيرد، سعي شده با معرفي ضرايب اطمينان مناسب، يافته هاي حالات حدي با يافته‌هاي تنش‌هاي مجاز قابل مقايسه باشد و طراحان بتوانند مطابق معمول با روش تنش‌هاي مجاز يا مشابه ساير همكارانشان در حرفه مهندسي عمران با روش حالات حدي طراحي كنند.

کتاب مبحث 7 مقررات ملی ساختمان pdf

دانلود کتاب مبحث 7 مقررات ملی ساختمان

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها