,

کتاب راهنمای طراحی و اجرای دیوارهای بنایی محوطه

بنر مقاله کتاب راهنمای طراحی و اجرای دوارهای بنایی محوطه

طبق اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، کتاب راهنمای طراحی و اجرای دوارهای بنایی محوطه از آزمون بعدی نظام مهندسی ساختمان، جرو منابع این آزمون خواهد بود. از زمان اعلام کتاب جدید بعنوان منبع آزمون، سوال های زیادی ما شده که باعث شد تا در این پست بصورت کامل به این سوالات جواب بدیم و امکان دانلود رایگان کتاب راهنمای طراحی و اجرای دوارهای بنایی محوطه را برای شما در همین صفحه قرار بدیم. لازم به ذکر هستش که موسسه آموزشی روبون بعنوان ارائه دهنده جامع ترین کلیدواژه آزمون نظام مهندسی در کشور، بزودی کلیدواژه مربوط به کتاب راهنمای طراحی و اجرای دوارهای بنایی محوطه را آماده خواهد کرد.

راهنمای کتاب طراحی و اجرای دوارهای بنایی محوطه (منبع جدید آزمون نظام مهندسی)

 

 

مقدمه کتاب راهنمای طراحی و اجرای دیوارهای بنایی محوطه

 

با توجه به بروز خسارات گسترده ناشی از زلزله به دیوارهای محوطه و در بسیاری موارد تخریب کامل آن‌ها که علاوه بر خسارات مالی و جانی، موجب اخلال در جریان امداد‌رسانی به مناطق زلزله زده را فراهم می‌کند و از سویی دیگر عدم شفافیت کافی در آیین‌نامه‌های موجود در خصوص نحوه طراحی و اجرای این دیوارها، ضرورت تدوین دستورالعملی به منظور روش طراحی دیوارهای بنایی محوطه محرز گردید.

در تدوین دستورالعمل حاضر، تا حد امکان از رویکرد تجویزی پرهیز شده و طراحی دیوار بر اساس روش مهندسی و بر مبنای محاسبات فنی و مقایسه ظرفیت و تقاضای وارده بر دیوار انجام گرفته است. به استثناء برخی موارد خاص که با رویکرد تجویزی به آن پرداخته شده در اغلب موارد از روش عملکردی برای طراحی و محاسبه دیوار استفاده شده است.

امیدواریم این دستورالعمل پیشرو گامی رو به جلو در جهت عملکرد مناسب دیوارهای محوطه در حین زلزله نه تنها از منظر ایمنی جانی و حفظ حریم ساختمان‌ها بلکه از منظر بهبود تاب‌‌آوری شهرها در برابر حوادث غیرمترقبه نیز باشد.

 

دانلود رایگان کتاب طراحی و اجرای دیوارهای بنایی

شما مهندسین عزیز متونید از اینجا کتاب راهنمای طراحی دیوارهای بنایی محوطه را بصورت رایگان دانلود کنید.

دانلود رایگان کتاب راهنمای طراحی و اجرای دیوارهای بنایی PDF

 

اگر سوالی داشتید تو بخش نظرات از ما بپرسید👇

 

مطالب مرتبط:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها